Beeldmerk Zuidoost

Waar ter wereld lopen mensen in bonte Afrikaanse prints langs uitvergrote foto’s van rookworsten in de HEMA-etalage terwijl verderop Hazes uit de boxen van de Johan Cruijff ArenA klinkt? Alleen in Amsterdam Zuidoost, een stadsdeel van contrasten: Hier vind je multinationals en kleine ondernemers. Kleurrijke koto’s en grijze kantoorpakken. Drukke markten en stil groen.

Amsterdam Zuidoost krijgt er tot 2040 zo’n 40.000 woningen en vele vierkante meters kantooroppervlakte bij. Gezien deze veranderingen is het van belang om het unieke karakter en de kwaliteiten van Zuidoost te behouden en te versterken. Door vanuit een samenhangende, eenduidige en gedragen identiteit over de ontwikkeling en profilering van Zuidoost te communiceren, versterken we het onderscheidend vermogen. En voorkomen we de vervreemding bij de huidige bewoners en gebruikers van het gebied. De identiteit van de wijk vormt de brug tussen wat bestaat en wat nieuw wordt ontwikkeld.

Studio Wesseling heeft deze identiteit omgezet in een visueel beeldmerk dat we overal laten landen in Zuidoost. Lees er meer over in het Zuidoost merkwaarden boekje. Verschillende partners als Hondsrugpark en Zandkasteel zijn een co-branding aangegaan met het beeldmerk. Wil je ook het beeldmerk inzetten om je eigen projecten of evenementen te ondersteunen, neem dan contact met ons op: info@zuidoostcity.nl.