Het verhaal van Amstel III – Changing the Narrative

Andro Bottse.

Bij Zuidoost City bouwen we aan verhalen die het beeld dat mensen van dit stadsdeel hebben in positieve zin beïnvloeden. Verhalen die inspireren, activeren en laten zien waar dit gebied écht voor staat.

Dit keer het verhaal van Amstel III, het kantorengebied van Zuidoost. Hoewel Amstel III volop in ontwikkeling is, blijft het beeld dat mensen ervan hebben vaak achter bij de werkelijkheid. Deze mismatch vraagt om iets fundamenteels: het veranderen van het verhaal dat bedrijven die hier gevestigd zijn vertellen.

Stel, je bent een bedrijf gevestigd in Amstel III. Je hebt een relatie op bezoek die vraagt hoe het hier gaat. Je verhaal zou dan als volgt kunnen luiden:

Welkom in Amstel III – het kloppend hart van een gebied in transformatie. Wat ooit een monofunctioneel kantorengebied was, groeit nu uit tot een levendig stadsdistrict waar wonen, werken, ontmoeten en ontspannen samenkomen. Als bedrijf dat hier actief is, geloven wij in de kracht van deze plek – en in het verhaal dat wij er samen met andere bedrijven van maken.

Amstel III, waar wij gevestigd zijn, is een gebied met karakter. Internationaal en ondernemend. Hier komen ideeën tot leven. Hier wordt de stad gebouwd van de toekomst. Dit bedrijvengebied is niet zomaar een ontwikkellocatie; we zijn onderdeel van een groter stedelijk verhaal. We geloven in de kracht van diversiteit, toegankelijkheid en samenwerking met de omgeving – met bewoners, met overheid en met maatschappelijke organisaties.

Toch merken we dat het imago van deze plek – zeker bij mensen buiten de stad – nog niet altijd aansluit bij waar dit gebied voor staat. Gelukkig, het is aan het kantelen maar oude percepties zijn hardnekkig.
Daarom wordt niet alleen geïnvesteerd in stenen maar ook in het bouwen aan een duurzame reputatie van dit gebied. Een reputatie die enerzijds gebaseerd is op energie, gastvrijheid, kleurrijkheid en anderzijds op innovatie, maatschappelijke waarde én rendement.

Als bedrijf laten we zien dat Amstel III een toekomstbestendige plek is om je te vestigen – met goede bereikbaarheid, talentvolle medewerkers in de buurt en een steeds sterker ecosysteem van bedrijven, onderwijs en voorzieningen.’

Als directeur van Zuidoost City zou ik graag zien dat bedrijven zo’n verhaal vertellen aan hun relaties. Dat ze met trots praten over het gebied waar zij werkzaam zijn en onderdeel van uitmaken. Echter, reputatie ontstaat niet door woorden maar juist door daden. 

Dus als je gasten ontvangt, collega’s meeneemt of investeerders rondleidt vertel dan dit verhaal. En als Zuidoost City daarbij kan helpen, weet je ons te vinden.