Impact Makers belicht

Impact Makers

In de komende periode wordt in iedere nieuwsbrief Matchmaking Zuidoost City belicht. Ook komen Impact Makers die ruimte zoeken in Amsterdam Zuidoost aan het woord. Zij krijgen de gelegenheid om hun verhaal, ambitie en missie te delen met het netwerk.

‘Impact Makers zijn ondernemers, organisaties en instellingen die een belangrijke economisch-maatschappelijke meerwaarde hebben voor Amsterdam Zuidoost,’ legt matchmaker Tony Wijntuin uit. ‘Het gaat hierbij vooral om lokale partijen die een belangrijke rol spelen voor de gemeenschap in Amsterdam Zuidoost en een duidelijk toegevoegde waarde hebben op zowel economisch en of maatschappelijk vlak.’

‘Denk hierbij bijvoorbeeld aan een maatschappelijke instelling die jongeren uit de buurt de mogelijkheid biedt om zich verder te ontwikkelen,’ zegt matchmaker Mariska Wesstein. ‘Of mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt die de gelegenheid krijgen om weer te gaan werken. Of jonge starters die zich al hebben bewezen en op zoek zijn naar betaalbare ruimte.’

Matchmaking Zuidoost City
Voor dit soort partijen, de Impact Makers van Zuidoost, is een speciale rol weggelegd bij Matchmaking Zuidoost City. Matchmakers Ryan Piñas, Mariska Wesstein, Tony Wijntuin helpen iedere ruimtezoeker die zich aantoonbaar kwalificeert om in aanmerking te komen voor een ruimte maar de Impact Makers hebben net één extra plus in matchmaking.

Tony Wijntuin: ’Het is noodzakelijk dat dit soort partijen ergens kunnen landen en dat ze worden geholpen met de steun die zij nodig hebben. Niet alleen op financieel vlak zoals bijvoorbeeld subsidies of fondsen die kunnen worden aangeboord maar ook op het gebied van marketing en communicatie, het opstellen van business cases of het verbeteren van ondernemers-skills.’

Kruisbestuiving

‘Het is dan niet zo dat wij zelf als matchmaking Zuidoost City alle kennis en capaciteit in huis hebben om de Impact Makers te helpen,’ zegt Ryan Piñas. ‘Wat wij doen is de kandidaat Impact Makers koppelen aan partijen die zich hebben gespecialiseerd in datgene waar ze naar op zoek zijn en specifiek die hulp kunnen aanbieden waar behoefte aan is.’
 
‘Het uitwerken van een businessplan wordt bijvoorbeeld belegd bij een ondernemerswinkel of andere partijen die daarin kunnen adviseren en begeleiden,’ gaat Mariska Wesstein verder. ‘Voor het verbeteren van de marketing en communicatie verwijzen we door naar een van de vele talentvolle bureaus die al aanwezig zijn in Amsterdam Zuidoost.’

Ryan Piñas: ‘Op die manier ontstaat er kruisbestuiving in het netwerk waardoor niet alleen de Impact Makers worden geholpen maar ook de partijen die kunnen helpen in het coachen en ondersteunen.’

Informeren
‘In de komende periode gaan wij in iedere nieuwsbrief vertellen over Matchmaking Zuidoost City,’ zegt Tony Wijntuin. ‘Wat wij doen, de aanpak die wij volgen, hoe wij proberen matches tot stand te brengen en hoe wij het netwerk versterken onder ruimtezoekende ondernemers in Zuidoost. Uiteraard is er ook aandacht voor de vastgoedpartijen die ruimteaanbieders zijn. Wij geven Impact Makers in Zuidoost de gelegenheid om zelf hun eigen verhaal, ambitie en missie te delen met het netwerk.’

De Impactmaker die in de nieuwsbrief van januari aan het woord komt is Diana Esajas-Speksnijder van Team Stichting I-Sport Special, met als mooie primeur dat haar team de Sportprijs ‘Amsterdamse Pluim’ onlangs heeft gewonnen.

Meer weten over matchmaking Zuidoost City? Lees dan verder op: https://zuidoostcity.nl/project/matchmaking/