
Citymarketing is geen wonderdoekje maar wanneer het weloverwogen en gezamenlijk wordt ingezet, versterkt het de bestaande identiteit en trots van Zuidoost. Het zorgt ervoor dat woningzoekenden bewust (blijven) kiezen voor Zuidoost, dat mensen zich sneller thuis voelen en het draagt bij aan een beter voorzieningenniveau en een gezond ondernemersklimaat. Kortom; citymarketing levert een bijdrage aan een sociaaleconomisch sterk Zuidoost waar zowel huidige als nieuwe bewoners en ondernemers van meeprofiteren.
De afgelopen jaren hebben Zuidoost City en haar partners hard gewerkt om Zuidoost op de kaart te zetten. Dit hebben we gedaan door netwerken met elkaar te verbinden, ondernemers te ondersteunen bij het vinden van bedrijfsruimte, het aanbod van kunst en cultuur te versterken en te promoten en aan te haken bij spraakmakende evenementen, zoals het Amsterdam Dance Event en de Opening Night van Het Concertgebouworkest. Waar kan, ondersteund met het bekroonde Zuidoost Beeldmerk dat de trots van het huidige Zuidoost uitstraalt.
Nu de nieuwbouw steeds meer op stoom komt, wordt citymarketing alleen maar belangrijker. Iedereen kan vanuit zijn eigen expertise een bijdrage leveren aan de citymarketing van Amsterdam Zuidoost. Hoe klein of groot ook. Ter inspiratie een paar voorbeelden:
- Lever content aan voor de citymarketingkanalen, bijvoorbeeld door gratis toegankelijke evenementen aan te melden op zuidoost.nl of voor de socials.
- Help mee de citymarketingboodschappen te verspreiden via de eigen interne en externe communicatiekanalen.
- Omarm het Zuidoost Beeldmerk. Bijvoorbeeld door een eigen co-branding te ontwikkelen en deze terug te laten komen bij activiteiten, evenementen en/of gebouwen. Er is een gratis digitale koolkit met verschillende vlaggetjes, banners e.d. die gebruikt kunnen worden in e-mail handtekeningen, of socials en op flyers.
- Bespreek intern hoe medewerkers met hun dagelijkse werkzaamheden kunnen bijdragen aan de citymarketing.
- Vaardig medewerkers af voor de citymarketingtafel, bepaal mede de citymarketingagenda en kom zo aan het stuur te zitten.
- Overweeg een jaarlijks citymarketingbudget om activiteiten en projecten te ondersteunen. Bijvoorbeeld door deel te nemen aan de Woonbeurs Zuidoost of door het sponsoren van een project.
- Word partner van Zuidoost City en voer samen met ons projecten uit om Zuidoost écht op de kaart te zetten.
We komen graag langs om de citymarketing aanpak nader toe te lichten en te brainstormen over hoe jouw organisatie kan bijdragen aan een sociaaleconomisch sterk Zuidoost. Net als vele andere organisaties in Zuidoost.
Stuur een mail naar info@zuidoostcity.nl dan plannen we snel een afspraak in met onze citymarketeer David Bosch.