Marktkramen met beeldmerk Zuidoost

Marktkramen Zuidoost

Vanaf zaterdag 13 mei zijn alle marktkramen in Zuidoost voorzien van het kleurige Zuidoost beeldmerk. Een herkenbare en kleurrijke lappendeken met verwijzingen naar de vlaggen van de landen waar bewoners van Zuidoost hun roots in hebben.

Lancering
De marktkramen nieuwe stijl werden door stadsdeelbestuurder Raoul White en directeur Zuidoost City Saskia Bosnie feestelijk gelanceerd op de Ganzenhoefmarkt. Zij deden dit samen met een ondernemer en met de aanwezige marktbezoekers. Dames in traditionele koto’s, Caribische en Afrikaanse kledij voorzien van het beeldmerk waren ook aanwezig.

Beeldmerk
Het beeldmerk vertegenwoordigt de meer dan 170 landen waar de bewoners van Zuidoost hun roots hebben. Het beeldmerk staat voor de vele culturen maar ook voor de zelfredzaamheid en de gedachten dat iedereen ertoe doet. De boodschap is dan ook: omarm Zuidoost en maak het je eigen. Zuidoost laat steeds duidelijker van zich horen zowel op het gebied van mode, kunst en muziek als op het gebied van sociale initiatieven.

Bredere context
De komende jaren gaat Zuidoost fors groeien. Tot 2040 komen er zo’n 39.000 woningen bij, naast duizenden vierkante meters extra winkel-, horeca- en kantoorruimte. Zo wordt Amstel III van kantorenwijk getransformeerd naar een bruisende woonstad. Zuidoost wordt zo groot als de stad Nijmegen en een plek die je nooit hoeft te verlaten omdat alles wat je nodig hebt binnen handbereik ligt. Vijfentwintig procent van de nieuwbouwwoningen zijn gereserveerd voor de huidige bewoners van Zuidoost. Het zijn grote ambities maar met het DNA van Zuidoost ligt er een stevig fundament om samen op te bouwen volgens de kernwaarden energiek, kleurrijk en gastvrij.