Van Mossel Nissan: mobiliteit voor iedereen

Peter Groes. Nissan

‘Van Mossel Nissan ontzorgt ondernemers en particulieren op het gebied van mobiliteit. We zijn gevestigd op een goed bereikbare locatie aan de rand van Amsterdam Zuidoost tegenover het Amsterdam UMC, locatie AMC en naast het Fletcher Hotel. We verkopen niet alleen nieuwe auto’s en occasions maar verzorgen ook het onderhoud en de schadeafhandeling van alle merken. Met ons Battery Repair Center zijn we tevens expert op het gebied van elektrische voertuigen.’

Aan het woord is vestigingsdirecteur Peter Groes. ‘Wij voorzien in de volledige mobiliteit van onze klanten,’ gaat hij enthousiast verder. ‘Van private lease tot wagenpark beheer en van financiering tot verzekeringen. Voor alle diensten in de autobranche kun je bij Van Mossel Nissan terecht.’

Leerling monteur
Van Mossel heeft ruim tweehonderd vestigingen in Nederland. ‘Het voordeel hiervan is dat ze allemaal een werkplaats hebben,’ zegt Peter Groes. ‘Je kunt dus overal terecht met je vragen en als het nodig is regelen we vervangend vervoer. We hebben een passie voor mensen, auto’s en dienstverlening. Onze kernwaarden zijn klantvriendelijkheid, kwaliteit en buitengewone service. Daar staan we dan ook echt voor.’

Zelf kent de vestigingsdirecteur de autobranche door en door. Peter Groes: ‘Ik ben ooit begonnen als leerling monteur in Hoofddorp. Ik haalde de benodigde diploma’s en groeide door tot chef werkplaats. Daarna werd ik aftersales manager. Vijf jaar geleden stapte ik over naar de Van Mossel Nissan vestiging in Amsterdam Zuidoost. Ik rondde mijn HBO-opleiding bedrijfskunde af en begon hier vorig jaar als vestigingsdirecteur.’

Van betekenis zijn
‘Wij hechten binnen Van Mossel veel waarde aan werkplezier en bieden onze medewerkers volop kansen binnen het bedrijf,’ zegt Peter Groes. ‘Op de Van Mossel Academie kunnen werknemers zich verder ontwikkelen. Zowel op persoonlijk vlak als op professioneel gebied.’ Peter Groes: ‘Van Mossel is meer dan werk alleen. Wij vinden het belangrijk dat onze medewerkers tevreden zijn. Dat ze zich goed bij ons voelen. Als personeel tevreden en gemotiveerd is, heeft dat ook zijn weerslag op de klanten en dus op het bedrijf in zijn geheel.’

‘Wij vinden het ook belangrijk dat we van betekenis kunnen zijn in het gebied waarin we gevestigd zijn. Een aantal van onze werknemers komt uit Zuidoost, een deel van onze klanten komt uit Zuidoost en ook stagiaires uit het stadsdeel kunnen bij ons terecht. Wij hebben goed contact met het ROC. Wij geven gastcolleges om bedrijfskennis over te brengen en nodigen ook klassen uit om theorie en praktijk aan elkaar te koppelen.’

Positief
‘Amsterdam Zuidoost is volop in ontwikkeling. Wij zijn daar blij mee. Wij zijn ook blij met Zuidoost City die een sterke partner is in het gebied. Het is belangrijk dat partijen zich met elkaar verbinden en Zuidoost City speelt daar een belangrijke rol in. Door organisaties samen te brengen leren we van elkaar en kunnen we ons gezamenlijk inzetten voor de toekomst van Zuidoost. Hoe goed zou het ook zijn om het mooie beeldmerk van Zuidoost City samen te promoten.’

Peter Groes is positief gestemd over de toekomst. De elektrificatie is in volle gang. Vanaf 2030 wil de gemeente Amsterdam alle benzine- en dieselvoertuigen weren binnen de ring A10. Vanaf 2025 geldt dat al voor taxi’s, vracht- en bedrijfswagen en bussen. ‘Wij leveren elektrische voertuigen,’ zegt hij, ‘en met ons Battery Repair Centre zijn we specialist op het gebied van batterijen. Wij geven advies en delen graag onze kennis over subsidies met betrekking tot de aanschaf van elektrische auto’s. Kom vooral een keer langs, we staan je graag te woord onder het genot van een kopje koffie.