Wij delen graag onze kennis

Media Markt. dec 2021. Edward van Lith

‘Wij zijn een wereld in een wereld. Wij zijn meer dan een winkel alleen. Bij ons kun je alles wat je ziet aanraken en beleven. Je kunt je onderdompelen in de audiovisuele wereld, maar ook in de wereld van de koffie en van het gamen. Je kunt aanraken, proeven, beleven en ervaren. Wij zijn een wereld op zich, een ‘Total Experience’.’

Aan het woord is Edward van Lith, de bevlogen CCO van MediaMarkt Amsterdam Arena. Hij is vierenvijftig jaar, een geboren Amsterdammer, getrouwd en vader van twee zonen. Hij beschrijft zichzelf als een family man die de dag graag begint met een wandeling door het bos met zijn hond. Vol passie praat hij over de winkel waar hij ruim drie jaar vestigingsdirecteur van is. 

‘Wij verkopen geen televisies,’ gaat hij verder. ‘Wij verkopen televisiekijken. Wij proberen onze klanten zoveel mogelijk te ont-zorgen. Wij delen graag onze kennis en wij geloven in goede service en in oplossingen. Een totaalpakket, zodat het de klant zo gemakkelijk mogelijk wordt gemaakt.’

Samenleving
‘We hebben op heel veel vlakken een enorme verbintenis met Amsterdam Zuidoost. MediaMarkt Amsterdam Arena staat midden in de samenleving. Een groot deel van onze medewerkers komt uit Amsterdam Zuidoost. Veel van onze klanten komen uit Amsterdam Zuidoost. En veel van de bedrijven waar wij aan leveren, zijn gevestigd in Amsterdam Zuidoost. Ook zijn wij betrokken bij de ABA, de business club van onze buren AFC Ajax.’

Van Lith hecht er veel waarde aan dat MediaMarkt Amsterdam Arena een belangrijke rol in de samenleving kan spelen. ‘Wij hebben intensief contact met de ROC ‘s en de HBO ‘s in Amsterdam. Wij bieden stageplaatsen aan jongeren en hebben hen veel te bieden op gebied van sales. Bij ons leren studenten alles over de verkoop. Ze werken in de winkel, maar we bieden hen ook leerplekken aan tussen de business analisten en op onze Power Service Afdeling.’

Amstel III
De groei van Amsterdam Zuidoost ziet Van Lith als een heel positieve ontwikkeling. ‘Meer groei, betekent natuurlijk meer klanten. Maar het betekent ook meer arbeidsplaatsen voor de bewoners van Amsterdam Zuidoost.’

De huidige ontwikkelingen in Amstel III zijn volgens Van Lith belangrijk. Zodra kantoren plaats gaan maken voor woningen, krijgt het hele gebied een positieve boost. ‘Er komen meer voorzieningen, er wordt meer gerecreëerd en er komt meer groen. Dat komt de ontwikkeling van het gehele stadsdeel ten goede. Wij trekken daar graag samen in op, ook als partner van Zuidoost City.’