Burgemeester van Hall sloeg op 13 december 1966 de eerste paal voor de ontwikkeling van ‘de Bijlmer’. Nu, 55 jaar later heeft Amsterdam Zuidoost een unieke identiteit, een DNA dat sterk, herkenbaar en nog steeds in volle ontwikkeling is. Uit dit DNA werd een beeldmerk gedestilleerd: de visuele identiteit van Zuidoost.
Zuidoost City vierde op 17 december dat Burgemeester van Hall 55 jaar geleden de eerste paal sloeg voor de ontwikkeling van ‘de Bijlmer’. Dit deden we door een ontbijt te organiseren voor de top van het bedrijfsleven en de gemeente Amsterdam. Tijdens deze bijeenkomst werden de activiteiten van Zuidoost City besproken en werd het verhaal van de visuele identiteit van Zuidoost verteld. Dit ontwerp heeft in oktober de City Nation Place Award voor Design gewonnen, een internationale prijs voor inspirerende placebranding strategieën en uitingen voor districten, steden en landen wereldwijd. Op woensdag 10 november in de uitzending van New Metropolis Zuidoost over de ontwikkeling van de Amsterdamse Poort gaf Dagelijks Bestuurder van Stadsdeel Zuidoost Dirk de Jager al aan hoe belangrijk het is voor Zuidoost om zich goed te positioneren en dat alle grote bedrijven hier ook aan kunnen bijdragen (spoel door naar 42.15 minuten).
Bij het ontbijt waren ruim 25 vertegenwoordigers van uit ons netwerk aanwezig. Zij reageerden heel enthousiast op de huisstijl en het beeldmerk. Samen zetten we in 2022 vol energie de schouders eronder om het beeldmerk verder uit te dragen.