De Week van Zuidoost: CEO ontbijt

Burgemeester van Hall sloeg op 13 december 1966 de eerste paal voor de ontwikkeling van ‘de Bijlmer’. Nu, 55 jaar later heeft Amsterdam Zuidoost een unieke identiteit, een DNA dat sterk, herkenbaar en nog steeds in volle ontwikkeling is. Uit dit DNA werd een beeldmerk gedestilleerd: de visuele identiteit van Zuidoost.

Zuidoost City viert deze verjaardag en identiteit met tal van bijeenkomsten tijdens ‘De week van Zuidoost’. Dit doen wij onder andere door een ontmoeting tussen de top van het bedrijfsleven, de gemeente Amsterdam en Zuidoost City tijdens een gezamenlijk ontbijt op 17 december.

Tijdens deze bijeenkomst worden de activiteiten van Zuidoost City besproken en wordt het verhaal van de visuele identiteit van Zuidoost verteld. Dit ontwerp heeft in oktober de City Nation Place Award voor Design gewonnen, een internationale prijs voor inspirerende placebranding strategieën en uitingen voor districten, steden en landen wereldwijd. Op woensdag 10 november in de uitzending van New Metropolis Zuidoost over de ontwikkeling van de Amsterdamse Poort gaf Dagelijks Bestuurder van Stadsdeel Zuidoost Dirk de Jager al aan hoe belangrijk het is voor Zuidoost om zich goed te positioneren en dat alle grote bedrijven hier ook aan kunnen bijdragen (spoel door naar 42.15 minuten).

Alhoewel het visuele beeldmerk nog niet publiekelijk is gelanceerd, is het al wel op een paar plekken in het stadsdeel te zien.

Het welkomstwoord is aan Eric van der Burg, voorzitter Zuidoost City. Saskia Bosnie, directeur Zuidoost City, blikt terug op het eerste jaar Zuidoost City. Dirk de Jager, DB Amsterdam Zuidoost: spreekt zich uit over ‘Het belang van het DNA van Zuidoost’. De presentatie van de visuele identiteit van Zuidoost zal Floor Wesseling op zich nemen. Hij is oud-bewoner van Amsterdam Zuidoost en eigenaar van Studio Wesseling.